Pro rychlejší orientaci prosím zvolte s jakou aplikací potřebujete pomoci.
Bakaláři | školní pošta | Ms. Office | Ms. Teams
Bakaláři – nefungují (mobil / počítač)
1) Přejděte na www.hsplzen.cz a na konci stránky dole klikněte na příslušný odkaz. Pokud se načte stránka pro zadání jména a hesla, Bakaláři fungují.
2) Pokud se neobjeví formulář pro zadání jména a hesla, zkuste to z jiného zařízení. Pokud ani tím není problém vyřešen, nahlaste problém správci IT.
3) Přihlaste se na webu. Tím ověříte své přihlašovací údaje.
Bakaláři – Nedaří se přihlásit
1) Ověřte funkčnost pomocí postupu u otázky “Bakaláři – nefungují (mobil / počítač)”.
2) Důležité je, jakou chybu systém hlásí při vašem pokusu o přihlášení. Přečtěte si ji a najděte řešení zde v nápovědě u jiné otázky.
Bakaláři – Špatný login nebo heslo
1) Zadáváte špatné přihlašovací údaje. Možná jde jen o překlep.
2) Musíte důkladně opsat jméno i heslo z papírku (e-mailu). Pozor na záměnu podobných znaků a velikost písmen. Velikost je nutné rozlišovat.
3) Přihlašovací údaje platí po celou dobu studia. Škola je nemá důvod měnit a nelze je znovu zjistit.
4) Při ztrátě hesla použijte odkaz “Zapomenuté heslo” na přihlašovací stránce.
Bakaláři – aplikace pro mobil hlásí chybu
1) Aplikace pro mobil používá stejný server i přihlašovací údaje jako webová verze.
2) Ověřte že fungují Bakaláři viz postup u otázky “Bakaláři – nefungují (mobil / počítač)”.
3) Přihlaste se do Bakalářů odkazem dole na webu školy. Pokud se pomocí webu přihlásíte, chyba je ve vašem mobilním telefonu. Dávejte pozor do jaké kolonky co vyplňujete. Adresu serveru školy nezadávejte ručně ale vyhledejte ji v aplikaci.
4) Ověřte že váš operační systém v mobilním telefonu je aktualizovaný a zda je stále podporován ze strany výrobce.
Bakaláři – aplikace pro mobil – stále se přihlašuje ale nepřihlásí
1) Ověřte zda máte spolehlivé a dostatečně rychlé připojení. (Například pomocí webového prohlížeče v telefonu.)
2) Pokud je připojení v pořádku, vše ostatní funguje jak má, zkuste restartovat telefon.
3) Závada přetrvává? Pak odinstalujte aplikaci Bakaláři z telefonu, telefon restartujte a následně aplikaci opět nainstalujte a nastavte.
Bakaláři – škola nemá licenci
1) Postupujte dle bodu “Bakaláři – nefungují (mobil / počítač)”.
2) Postupujte dle bodu “Bakaláři – aplikace pro mobil”.
Bakaláři – server neodpovídá
1) Postupujte dle bodu “Bakaláři – nefungují (mobil / počítač)”.
2) Postupujte dle bodu “Bakaláři – aplikace pro mobil”.
Bakaláři – nemám přihlašovací údaje – ŽÁK
1) Na přihlašovací stránce do Bakalářů použijte odkaz “Zapomenuté heslo” a použijte svou školní mailovou adresu.
Bakaláři – nemám přihlašovací údaje – RODIČ
1) Od roku 2022 se do aplikace mohou přihlašovat jen rodiče, kteří škole sdělili svou soukromou e-mailovou adresu!
2) Použijte odkaz “Zapomenuté heslo” na přihlašovací stránce.
3) Pokud systém nezná váš e-mail, kontaktujte studijní referentku případně třídního učitele a nechte si své kontaktní údaje aktualizovat.
Bakaláři – heslo
Postupujte dle bodu “Bakaláři – nemám přihlašovací údaje”.
Školní e-mail – nefunguje
1) Přejděte na www.hsplzen.cz a na konci stránky dole klikněte na příslušný odkaz. Pokud se načte stránka pro zadání jména a hesla, e-mail funguje.
2) Pokud se neobjeví formulář pro zadání jména a hesla, zkuste to z jiného zařízení. Pokud ani tím není problém vyřešen, nahlaste problém správce IT.
3) Přihlaste se na webu. Tím ověříte své přihlašovací údaje.
Školní e-mail – nelze se přihlásit
1) Ověřte funkčnost pomocí postupu u otázky “Školní e-mail – nefunguje”.
2) Důležité je, jakou chybu systém hlásí při vašem pokusu o přihlášení. Přečtěte si jí a najděte řešení zde v nápovědě u jiné otázky.
Školní e-mail – účet neexistuje
1) Nejste žákem školy. Například jste již školu ukončili.
2) Nepoužili jste odkaz dole na stránce školy. Nejspíš jste odkaz hledali ve vyhledávači.
3) Zadáváte špatnou e-mailovou adresu. Postupujte dle bodu “Školní e-mail – moje adresa” nebo “Školní mail – heslo”.
Školní e-mail – moje adresa
1) Každý žák má po dobu studia svou vlastní e-mailovou adresu.
2) Adresa je ve tvaru login@student.hsplzen.cz
3) Login je tvořen pomocí malých písmen bez diakritiky, ve tvaru – několik znaků ze jména, tečka a příjmení.
4) Tento login (bez zavináče a domény) se používá pro přihlášení na školním PC.
Školní e-mail – heslo
1) Heslo je vždy stejné pro školní PC i školní mail.
2) Změnit jej lze jen ze školního PC.
3) Při prvním přihlášení jste si museli nastavit své vlastní heslo. nelze jej zjistit.
3) Od roku 2020 platí žákům stejné heslo po celou dobu studia. (Změna není zakázána.)
4) Zapomenuté heslo hlaste učitelům na začátku výuky v učebnách PC. Jen výjimečně lze osobně přijít za správcem ICT. Nelze zaručit že vaše heslo bude resetováno na počkání!
Word, Excel, PowerPoint
Potřebujete tyto aplikace pro zpracování domácího úkolu, samostatné ročníkové, nebo maturitní práce?
1) Možná bude stačit on-line verze. Přihlaste se do školního mailu, v levém horním rohu klikněte na ikonu “9 kostiček” a zvolte požadovanou aplikaci.
2) Po dobu studia máte možnost legálně instalovat do domácího PC balík kancelářských aplikaci Office 365.
3) Pro instalaci potřebujete přístup do školního mailu.
4) Na webové stránce školy, klikněte úplně dole na odkaz “Portál Office365”.
5) Přihlaste se stejně jako do školního mailu.
6) Po přihlášení klikněte vpravo nahoře na tlačítko “Nainstalujte si Office” a dále postupujte dle instrukcí na obrazovce.
7) Po instalaci se do libovolné aplikace Ms Office přihlaste školním mailem.
Microsoft Teams – špatný zvuk přednášejícího
1) Na základě zkušeností víme, že zvuk často vypadává a je sekaný pokud se připojujete ke schůzce z prohlížeče.
řešení:
2) Zkuste nainstalovat desktopovou aplikaci a tu následně použít k připojení ke schůzce. Odkaz na stažení zde.